03 November 2009

Kes Anwar : Tangguh dan Terus Tangguh !!

Nampaknya kes liwat Pak Syeikh akan terus menjadi polemik massa. Hakim terus menangguhkan lagi kesnya sehingga 23 Nov 2009. Sempatlah lagi sang peliwat bermaharajalela mengadu domba seantero dunia. Bagi saya mahkamah dan sistem perundangan kita telah diLACURkan sebegitu dashyat oleh Anwar. Tahniah kepada hakim - hakim yang telah 'mengangkat' darjat sistem perundangan kita sebegini hebat.
Majlis Peguam (sebuah parti pembangkang yang belum berdaftar dengan ROS) sangat -sangat menyambut baik tindakan tangguh dan terus tangguh ini. Buktinya tidak ada kenyataan akhbar atau pernyataan rasmi daripada majlis tersebut. Sebelum ini sibuk dan merungut mengenai kes mahkamah yang berlambak tertangguh - tangguh. Kes ini tak nak disungut ke? hehehe..

Saya percaya selepas ini kes ini akan dijadikan 'precident case' untuk minta mahkamah tangguh kan kes sehingga pesalah atau pendawaraya atau hakim mampus! Bagus betul.. Bai Singh dan Hindraf yang berlambak di dalam Majlis Peguam akan membantu sang penjenayah menangguhkan kes sehingga ke satu tarikh yang tak diketahui...

Inilah model keadilan garapan sang peliwat bernama Anwar Ibrahim.

Tiada ulasan: