25 Mac 2010

Khalid Samad : Saya sudah masuk lima GEREJA! - Hansard Dewan Rakyat 23 Mac 2010

Sedang saya membaca Hansard  atau Aturan Urusan Mesyuarat Dewan Rakyat bagi 23 Mac 2010, saya terhenti pada halaman 49. Dua tiga kali saya membacanya kembali. Seakan tidak percaya atas apa yang tercatit di dalam hansard tersebut.

Pada mulanya saya nak mencari kenyataan daripada Saifuddin 'katak puru' Nasution berkenaan tuduhan yang dilemparkan kepada Ibrahim Ali berkenaan isu perniagaan judi tetapi saya lebih tertarik untuk menilai kata - kata seorang pejuang Liberal dalam parti pendukung Islamisme.

Semasa Dato' Tajuddin Ramli ( Pasir Salak) sedang membahaskan usul menjunjung titah Yang Di pertuan Agung, adalah seorang ahli parlimen cuma sepenggal daripada Shah Alam ini yang mencelah.

Apa yang dipetik daripada hansard tersebut cukup mengejutkan. Khalid Samad dengan bangga dan bongkaknya menyatakan 'Saya sudah masuk lima gereja'! What da ****!!! Apa yang perlu dibanggakan masuk gereja tu? Sial punya Ahli Parlimen Shah Alam!

Saya rasa dia perlu jumpa si pemberi fatwa mereka yang agung Datuk Nik Aziz tu tanya berkenaan hukum masuk gereja. Jika rakan - rakan seguru Nik Aziz semasa belajar di India dulu dengar, mesti si Khalid ni kena tempeleng!

Maklumlah, di India yang majoriti adalah daripada mazhad Hanafi memang menghukumkan makruh masuk ke dalam rumah ibadat kafir sebab disitu tempat syaitan berkumpul.

Walaupun mazhab yang kita anuti iaitu Shafie dan dua mazhad ahli sunnah wal-jamaah lain tidak menghalang masuk gereja tapi ia bergantung kepada niat dan izin tuan empunya tempat. Hukumnya tetap HARAM jika ada ketika itu majlis keagamaan! - Bukan gereja sahaja tau, kuil Hindu pun tergolong sekali ni !. Najib, usah - usahlah pergi Batu Caves lagi masa Thaipusam@Deepavali, biarlah Samy Vellu je handle!

Apa tujuan Si Khalid tu masuk gereja sampai 5 kali. Bagi ceramah agama ke, atau buat lawatan sosial ataupun demi undi ?

Woi Khalid, berapa kali kau dah masuk rumah anak - anak yatim? Berapa kali kau dah jenguk rumah orang - orang tua? Apa faedah yang kau dapat masuk gereja?

Entah - entah semasa kau masuk gereja, ada orang snap gambar kau lepas tu buat risalah, bagi kepada anak muda Melayu, 'Tengok! Pas pun sokong Kristian, jomlah join kami, Kristian for all maaa..!' Cubalah kita tengok nama YB - YB pembangkang, ramai pangkal nama mesti ada nama Kristian  - Teresa Kok, Ronnie Liu, Jenice Lee, Anthony Loke, Johnson Chong, Elizabeth Wong . . .

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

nampaknya si khalid gereja semakin suka menjahanamkan diri sendiri supaya orang lain boleh ikut mcm dia agaknya

baghal punya manusia!

Tanpa Nama berkata...

Khalid Samad sokong kalimah Allah di guna digereja, dia sokong Kuil dibina dikawasan penduduk Islam. Malah semasa isu kuil sedang panas, keluar lah ungkapan daripada beliau "Dasar PR tiada kuil baru, tiada kuil diroboh". Rujuk surat beliau pada 19/8/2009. Kuil yang hendak dibina dikawasan Seksyen 23 tu bukan kuil baru kah? Tiada kuil diroboh? Beliau mahu kekalkan kuil itu di Seksyen 19? Kuil yang diarahkan pindah ke Seksyen 22 oleh BN telah dibatalkan apabila PR berkuasa Mac 2008. Kenapa beliau terlalu menjaga hati bukan Islam? Bertahun2 penduduk 19 mohon kuil yang mengganggu ketenraman awam itu dipindahkan.Rumah teres yang tergendala sebanyak 16 unit didirikan kerana Hindu kuil tidak mahu keluar dengan pelbagai alasan. Kuil yang asalnya kecil makin lama makin besar. Gangguan bising semakin teruk selepas PR berkauasa. Bila keadaan semakin kronik Jan 2009 penduduk mohon bantuan NGO Islam. Malangnya beliau tuduh NGO Islam yang membantu penduduk membuat provokasi kepada Hindu Kuil. Beliau menulis dalam blognya padanya 10/1 dan 12/1/2009 pelbagai tuduhan beliau buat kepada penduduk dan NGO Islam. Salahkah penduduk mohon bantuan daripada saudara saagama apabila aduan kepada pihak berkuasa tidak ada perubahan? Kenapa beliau bela Hindu kafir? Depan mata penduduk beliau bertegang leher dengan NGO mempertahankan Hindu kuil. Malang nya blog2 pro PAS menyokong beliau. Masalah penduduk belum selesai hingga kini. Penduduk Seksyen 19 Shah Alam.

Tanpa Nama berkata...

Mohon pembetulan. Rumah teres sebanyak 16 unit masih belum dapat didirikan oleh PKNS hingga kini. Terima kasih. Penduduk Seksyen 19 Shah Alam.

Local Fighter berkata...

Sudah terang lagi bersuluh, Khalid Samad lebih mementingkan undi daripada agenda perjuangan sebenar.

Bukan sahaja di seksyen 19 tapi di tempat lain - lain juga.

Jika tak mahu join UMNO, joinlah Perkasa. Disini suara kita lebih nyata!