08 Mac 2010

Zulkifli Nordin : Ada Hati Nak Masuk Pas. Tapi Pokok Sena Dah Tebas!!! Hehe..

Ahli Parlimen paling popular mutakhir ini siapa lagi kalau bukan YB Hj. Zulkifli Nordin tersengih - sengih keriangan pagi Isnin ini bila mana kenyataan peribadi Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man orang kuat Presiden Pas menyatakan kesediaan Pas menerima Zulkifli Nordin di dalam akhbar maya MStar. klik sini.

Di dalam entri terbaru yang bertajuk Jazakallah, beliau melahirkan rasa berterima kasih dan terujanya atas pelawaan tersebut dan akan berfikir semasak - masaknya dan bercadang untuk berjumpa dengan Tok Guru (pemenang Anugerah Emas Jasamu Dikenang).

Bagi saya kenyataan 'mee segera' beliau ini tidak lebih daripada keterdesakan (desperate) seorang janda untuk mendapat suami baru! Di dalam entri beliau tersebut juga beliau mengakui diri sebagai janda..dan pastinya talak 3 telah dijatuhkan kepada beliau!

Adakah Pas sanggup mengambil seorang 'janda' yang diceraikan talak 3 sebab selalu lawan 'suami'?

Di dalam isu yang sama, Naib Presiden Pas orang kuat Geng Erdogan iaitu Ahli Parlimen Pokok Sena, YB Datuk Hj. Mahfuz Bin Hj. Omar menempelak kenyataan Uztaz Tuan Ibrahim di dalam entri Haprakah daily bertajuk 'Pas Tidak Perlu Zulkifli - Mahfuz'.

Mahfuz beranggapan kenyataan Tuan Ibrahim tidak lebih daripada pandangan peribadi semata - mata. Apa jua keputusan adalah tertakluk kepada Jawatankuasa Pusat. (Sebenarnya bukan J/kuasa Pusat tetapi 'fatwa' tunggal Murshidul Am!!).

Itu belum lagi dikira seteru utamanya iaitu Khalid Samad Ahli Parlimen Shah Alam yang pasti akan berjuang bermati - matian untuk menghalang Zulkifli masuk Pas seperti mana beliau berjuang untuk Kristian dan Gereja!

Nampaknya Zulkifli Nordin terpaksalah 'menjanda' lagi kerana 'bekas suami pertamanya' iaitu Pas (kerana pernah bertanding dengan logo Pas pada tahun 2004 di Kuala Langat) tidak mahu menerimanya.

Setiausaha Pas, Datuk Mustafa Ali turut membayangkan bahawa peluang Zulkifli untuk kembali ke Pas sangat tipis. Arkib entri dalam Malaysia kini bertarikh 18 Feb 2010 di dalam tajuk 'Tiada peluang Zulkifli kembali pada Pas' menjelaskan kenyataan tersebut.

Akhirnya Zulkifli akan terus terkontang kanting. Walaupun ada pelawaan daripada UMNO Kulim Bandar Baharu, saya amat yakin bahawa beliau tidak akan menerima atas dendam mendalam beliau kepada UMNO dan BN!

Tidak mengapa, sekurang - kurangnya beliau telah menjadi Ahli Parlimen sepenggal dan dapat pencen RM3,000 - RM4,000 selepas tamat penggal ke-12 ini. Itulah lain kali jangan gelar DYMM Paduka Seri Sultan Perak dengan panggilan 'Setan Perak" (satu ceramah di Gombak pada tahun lepas). Sekarang awak yang dipersetan dan diberak - berakkan oleh rakan sendiri..! Natijah orang yang tak hormat orang lain!!

Tiada ulasan: