26 Januari 2010

Hina Almarhum Baginda Sultan : Bila Nak diHadapkan ke Mahkamah?



Selepas terdedahnya identiti manusia lahanat bernama Khairul Nizam @ Adukataruna dan penyerahan diri sibangsat tersebut, masih belum ada lagi berita mengenai penahanan reman mahupun pendakwaan.

Hati orang Melayu remuk dan hancur terutama di Johor Darul Takzim. Almarhum Baginda Sultan Iskandar dihina sedemikian rupa tetapi tindakan sangat perlahan.

Adakah sibangsat itu masih di Kelantan ataupun telah 'diekstradisi' ke Johor dimana hampir 31 laporan polis telah dibuat?

PDRM dan KDN mesti bertindak cepat kerana isu penghinaan ini dianggap enteng oleh sebilangan bangsat di bumi bertuah ini. Selepas kes si bangsat ini meletup di blogesfera, terdapat beberapa siri penghinaan yang cukup menghiris hati dan perasaan umat Melayu.

Janganlah Menteri Amaran ' Saya tetap teragak-agak' Negara masih pasif. Takut mengambil tindakan dan lemah menjalankan tugas. Jika begitulah jadinya, maka KPI si menteri ini perlu diturunkan lagi selepas isu provokasi agama yang lepas gagal ditangani dengan baik.

Kenapa isu si budak Aswara yang dituduh mebuat provokasi di dalam laman Facebook cepat dibawa kemuka pengadilan tetapi isu penghinaan kepada Almarhum baginda Sultan Iskandar seperti tidak berjalan langsung?

Si Taslif kena tahan selepas 1 aduan dibuat oleh Puteri MIC tetapi sudah 31 laporan dibuat kepada silahanat bernama Khairul Nizam ini, masih tidak ada kemajuan kes selepas penyerahan diri malaun ini di Tumpat petang semalam.

Pencetus - pencetus provokasi kepada isu kemangkatan Almarhum Sultan Iskandar seperti yang didedahkan oleh beberapa blogger perlu segera di ambil tindakan.

Kelak kalau lambat KDN bertindak, mereka akan menggunakan isu ini sebagai precedent case untuk menghalalkan cara mereka menghina Raja-raja dan Institusi Raja Melayu.

Harap Perdana Menteri 1Malaysia tukar Menteri Dalam Negeri sedia ada kepada individu yang lebih layak sebelum dia menjadi liabiliti kepada kerajaan..!! 

1 ulasan:

YANG GAMBI berkata...

Salam bro, satu pengajaran yang perlu dibuat agar anak-anak bangsa tahu nilai-nilai budaya dan bangsa sendiri...... budak laknat ini perlu dihukum segera...