27 Januari 2010

Zulkifli Nordin : 'Little Pharoah (Firaun)' & 'Little Charmeleon'



Keputusan telah dibuat oleh anak-anak sesumpah di dalam parti 'Cap Mato'. Ahli Parlimen Kulim/Bndr Baharu, tutup mulut! Jangan bersuara, nak makan pun kena lalu ikut hidung! Buka sahaja mulut, nahas kamu!!

Begitulah lebih kurang amaran yang dilemparkan kepada YB Zulkifli Nordin oleh boss kesayangan beliau ekoran ke'lancangan' beliau melancarkan 'jihad' kepada Firaun - firaun kecil.

Di dalam blog beliau, ada menyatakan kekecewaan beliau kerana dipaksa menidakkan doktrin perjuangan beliau dan cubaan firaun - firaun ini memenggal kepala beliau.

Saya ingatkan istilah firaun ini hanya digunakan kepada YABhg Tun Dr. Mahathir semasa menjadi Perdana Menteri dahulu sahaja, tetapi kini angkatan yang memberi gelaran tersebut telah melemparkan semula kepada rakan - rakan politik sendiri!

Siapa firaun yang dimaksudkan oleh YB member kamcing Sivarasa Rasiah ini? Adakah hanya ditujukan kepada Khalid Samad sahaja atau pun ada individu - individu lain?

Yang pasti Zulkifli Nordin menyatakan di dalam laman blognya bahawa firaun yang dimaksudkan lebih daripada seorang kerana menyebut 'firaun - firaun kecil' bukannya firaun sahaja!

Individu kedua yang boleh dikategorikan sebagai firaun ini mungkin Timbalan Presiden PKR sendiri, yang memang diakui membawa fahaman sosialis yang sama regim dengan komunis. Jika firaun dahulu mengaku bahawa dialah Rab dan Tuhan maka firaun kecil ini memang wajar diberikan kepada empunya badan ini ekoran fahamannya yang menolak konsep ketuhanan (fahaman komunis!)

Individu ketiga adalah Setiausaha Agung PKR yang baru Sdra Saifuddin Nasution. Biasalah, baru naik pangkat mesti tunjuk macam bagus depan boss, baru boss 'teruja'. 'Teruja' yang macamana..haaaa itu kita tidak tahu!

AMK Selangor yang diketahui 'Geng 2 Khalid' (G2K) juga melalak (pinjam kata YB Zul sendiri!) sama minta beliau dipancung ditamatkan riwayat kesan degil tersebut! Apa yang menyibuk ni? Ini urusan orang tua - tua, budak kecil yang masih kencing dalam seluar lagi harus duduk diam-diam! Balik, pakai pampers dulu!!

Mungkin ada 2-3 atau 10 orang lagi yang dimaksudkan oleh YB Zul4Kulim ini sebgai firaun - firaun kecil di dalam parti berbilang kaum tersebut. Tetapi mungkin peranan mereka - mereka itu tidak sebesar mana hanya mencucuk-cucuk pemimpin atasan mereka supaya Zulkifli ini disingkirkan! Cucuk yang macamana...haaa itu kita tidak tahu!!!

Bagi saya mereka bukanlah firaun-firaun kecil tetapi lebih kepada ahli sihir dan tukang nujum firaun yang kuat membodek untuk mendapatkan sesuatu!

Ahli-ahli sihir ini yang mewarisi kehebatan 'Firaun Besar' boleh berubah-ubah seperti sesumpah juga! Kehebatan sesumpah-sesumpah kecil ini menjadikan urusan parti jadi tunggang langgang. Paling hebat menjadikan bahagian parti milik pengerusi sebuah negeri terbubar kerana majoriti letak jawatan! Pengerusi tersebut yang merupakan MB juga terus semput dan songkok yang dipakainya makin senget hingga nak terjatuh!

Di Pahang, baru menang satu kerusi Parlimen bikin kecoh macam menang satu negeri! Merajuk dengan Pengerusi negeri pergi minta nenen dengan Penasihat Umum..! Akhirnya tersengih sebab dah dapat nenen baru!

Ini semua tugas sesumpah -sesumpah kecil yang menyebabkan Bapak Sesumpah dan 'Firaun Besar' ini makin huru hara hidupnya! Minggu depan kena pergi Jalan Duta singgah minum teh, dan pekena roti canai! hehe.. jangan lari tak bayar lagi macam dulu-dulu sudahlah!!!

Entri blog terbaru YB Zulkifli Nordin menarik minat saya terutama 2 rangkap terakhir pada perenggan ketiganya berbunyi begini, 'Politik menghalalkan segala cara walaupun mengadai anak bini, politik itu tuhan walaupun ALLAH terpaksa dipijak'.

Siapa anak dan bini yang digadaikan, mesti ada kaitan dengan firaun - firaun kecil yang dimaksudkan. Adakah saya tertinggal seorang nama firaun kecil ini..? Ohya..Azmin Ali..mungkin!!

2 ulasan:

Jeffry berkata...

SLM BRO..ITU PSL AKU ADE SANGSI SKET DGN SI ZUL NI. DIA PUN BLEY TAHAN KAKI DRAMA GAK. BRU KENE BELAI PALE BOTAK DIA DGN SIVA SKET DH CAIR HEHEHE

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih atas maklumat menarik