18 Februari 2010

Demontrasi Kes Anwar : Lebih Baik Jumpa Ketua Hakim Negara Daripada Terpekik Kepada 'Sheriff Asia'!!

Kj, ini baru dinamakan politik opurtunis. Bijak menggunakan kekuatan orang lain untuk melihat diri itu kuat dan berpengaruh. Belajar daripada CIFU..T nya, Anak Berahim yang guna kekuatan jentera Pas dan DAP. Nak harapkan PKR..bilik gerakan pun tak ada!!

Semua maklum, semalam (17 Feb. 2010) bertempat di sekitar pejabat Suruhanjaya Tinggi Australia, satu perhimpunan 'aman' dibuat untuk membantah campurtangan 50 MP Australia yang meminta kes Anwar digugurkan.

Ketua bagi 50 Ahli Parlimen Australia ini merupakan wakil tunggal Yahudi dalam Parlimen Australia dan juga penyokong hubungan sejenis - Micheal Danby.

Ironinya, perhimpunan dan acara penyerahan memorandum itu dibuat serentak oleh 3 pihak iaitu bloggers, PERKASA dan Pemuda UMNO sebelum di akhiri sesi penyerahan kertas yang bakal dibakulsampahkan itu oleh Kelab Penyokong Kerajaan BN-BBC yang diketuai oleh suami Zizie Ezzette!

Ada pihak mendakwa merekalah kelompok pertama yang bercadang membuat bantahan dan demo tersebut manakala pihak - pihak lain 'tumpang sekaki' terutama kumpulan muda sebuah parti siasah yang diketuai oleh seorang ketua yang tidak mendapat sokongan kuat untuk memimpin.

Budaya demonstrasi ini yang dahulunya diperlekehkan kini mendapat tempat. Jika dahulu yang kuat berdemo ini adalah penyokong pembangkang tetapi kini di KL, di Penang ataupun di Selangor, parti pemerintah pulak yang kuat berdemo! Ibarat meludah ke langit terkena muka sendiri!

Daripada terpekik terlolong, menyuruh mereka 50 ekor orang penyokong gay dan lesbian itu tidak campurtangan lebih baik pergi mengadap dan berjumpa dengan Ketua Hakim Negera Tun Zaki Tun Azmi minta kes - kes yang melibatkan sensitiviti kaum dan kestabilan negara dipercepatkan.

Permintaan dan usaha ini lebih molek memandangkan Anak Brahim itu memang mencari jalan untuk terus menunda kes agar salah seorang daripada mereka iaitu pengadu ataupun tertuduh mati! Bila mati kes pun ditutup sebab prosiding tak cukup syarat!

Apalah sangat yang nak di hairankan dengan suara 50 orang MP Australia yang hanya mewakili 22% daripada keseluruhan MP yang berjumlah 226 orang. Cuma lebih 4 orang daripada ahli Parlimen kita!

Daripada hentam mereka yang memang tak faham bahasa dan tak mahu hormat hak orang lain, lebih baik hentam MP dan ADUN pembangkang dalam negara. Kes Adik Bakri tu kenapa tak nak berarak ke Bukit Aman? Siapa yang bela dia? Setakat lawat - lawat, tersengih - sengih dekat Hospital Klang tu baik tak payah!!

Hari ini (18 Feb. 2010), peguam - peguamtunda Anak Brahim berjaya lagi menundakan kes untuk kali ke....dah berapa kali pun dah tak ingat. Majlis Peguam pun duduk diam tak menyanggah. Dulu bukan main hebat hentam mahkamah sebab banyak kes tetangguh bertahun-tahun tak selesai! Sekarang dah tahu le siapa punya angkara kalau kes tangguh-tangguh!

Saiful Bukhari manusia biasa. Kekuatan mental dan kesabaran beliau ada batasnya. Jangan nanti beliau kecewa dengan perjalanan kes yang asyik tertangguh, minta digugurkan sahaja sebab tak mahu lagi menahan tekanan psikologi yang maha dasyat!

Sikap kerajaan dan UMNO yang takut untuk berbicara dan bertindak dalam kes ini kerana khuatir dicop sebagai campurtangan politik, adalah pihak yang paling sial apabila Saiful bertindak menarik diri daripada kes ini!

PRU-13, BN boleh mengucapkan selamat tinggal kepada Putrajaya. Dek kerana sikap penakut dan 'teragak - agak' ini, telah memakan diri! Sikap 'play safe' Perdana Menteri 1Malaysia telah berjaya di gagaskan dan diterap di minda pemimpin - pemimpin Kerajaan dan parti 1Malaysia...

Peperangan alam maya yang sedang dikuasai oleh blogger pro-kerajaan, bila - bila masa akan condong pula di sebelah sana. Sikap kerajaan dan parti pemerintah yang diam membisu dan tidak mesra akan menyebabkan satu persatu pejuang tidak berbayar di alam siber ini mengundur diri. Lihat apa sudah jadi dengan blogger Jeffery Damien yang menyepi sejak kesnya tempoh hari?

Usaha penangguhan Anak Brahim ini pasti tidak sia - sia kerana dia tahu, tempoh 2 - 3 tahun yang mendatang ini akan menyebabkan pola popularitinya akan kembali meningkat. Peperangan siber akan kembali dikuasai oleh mereka...

Dan..PRU-13, mereka telah bersedia dengan jentera yang ampuh di medan maya mahupun di medan nyata!

1 ulasan:

matrengganu berkata...

Macam beruk terkinja2 .. apa yang kau orang dapat ?