31 Mac 2010

Nama 5 Calon Yang Dicadangkan Samy Vellu Adalah . . .

Tiba - tiba nama Samy Vellu muncul kembali setelah lama menghilang. Ibarat cerita Tamil, hero muncul tepat pada masanya! hehe.. tetapi kali ini muncul tidak kena pada masanya!

Kita sebagai orang Melayu agak marah sebab belum pun lagi Jenazah Allahyarham Dr Zainal dikebumikan, mulalah cakap - cakap pilihanraya nak dibuat. Walaupun beliau merupakan Yang Berhormat daripada kem pembangkang, ini tidak bermakna kita perlu meraikan kematiannya.

Perlu ada rasa hormat dan sensitif kepada perasaan kaum keluarga Allahyarham!

Orang yang mula - mula teruja untuk diadakan pilihanraya ini tidak lain dan tidak bukan adalah, Samy Vellu. Lebih - lebih lagi kawasan itu merupakan tempat yang ditandingi oleh anak didiknya, Timbalan Presiden MIC yang digambarkan untuk menggantikan tempatnya suatu hari nanti.

Tetapi ada desakan bertubi - tubi agar kerusi itu dikembalikan kepada UMNO. Atas sebab itu, petang semalam di Parlimen cepat - cepat Samy Vellu serah nama calon MIC kepada Najib.

Kalau sebelum ini orang bercakap MIC hanya nak mencalonkan Palanivel tetapi ia ditepis oleh Samy Vellu dengan menyatakan dia menghantar 5 cadangan nama untuk di tampilkan menjadi calon BN di Hulu Selangor.

Atas maklumat dan risikan ala - ala James Bond, saya telah mendapat senarai nama 5 orang tersebut dan ia telah mematikan spekulasi bahawa Samy Vellu hanya mencadangkan nama tunggal sahaja bagi kerusi tersebut!

Nama - nama calon MIC tersebut adalah seperti berikut :
(1) G.Palanivel
(2) Palanivel Govindasamy
(3) Govindasamy P.
(4) Suami kepada Kanagam Palanivel
(5) Bapa kepada anak - anak Kanagam

Nampaknya derap langkah Samy Vellu lebih tangkas daripada Rajnikanth dalam filem 'Sivaji the Boss''! Belum pun lagi penumbuk sampai di muka lawan, bunyi mengalahkan petir! hehehe...

Kasihan Samy Vellu, dulu ada perwakilan partinya nak mengalungkan selipar di leher YABhg. Tun Dr. Mahathir, sekarang terpaksa merintih meminta belas ihsan UMNO untuk bertanding! UMNO pulak berdegil nak balik kerusi itu. Itulah, orang dah cakap, jangan buat dajjal dengan orang, kelak akan memakan diri!!!


Tiada ulasan: