02 November 2009

Tahniah DAP - Kamulah Juara!

Sekalung tahniah kepada Parti Tindakan Demokratik (DAP), proksi Parti Tindakan Rakyat (Petir) Singapura di bumi Malaysia kerana menjadi satu-satunya parti teras yang kekal stabil dan kurangnya kontroversi di dalam parti.




Tahniah juga kerana bijak mengambil peluang di atas kecelaruan kepimpinan parti - parti dominan orang Melayu seperti UMNO, PAS dan PKR.

Pemulihan UMNO seakan -akan berhasil selepas EGM untuk meminda perlembagaan parti tetapi dikusutkan dengan karenah anak buah dalam Barisan Nasional terutama parti yang dah lama seperti MCA, MIC, Gerakan dan PPP.

Paling kecewa dengan pergolakan berterusan MCA yang tidak tahu bila akan berakhir. MIC yang dipimpin oleh seorang diktator tua pun semakin hilang suara dikalangan rakyat India yang melihat ada 4 lagi parti alternatif mewakili mereka. Terbaru Makkal Sakhti. Apa yang sakti pun tak tahu.

Gerakan dan PPP sudah sedia maklum akan perangai 'bikin gempak' yang sudah sebati dengan perjuangan kongsi kuasanya dengan BN. Kritikan - kritikan pedas dan sangat skeptikal sering kali mengundang respon negatif pemimpin UMNO (kecuali pucuk pimpinan). Ugut nak keluar BN. Tak payah ugut, keluar sajalah. Gerakan dan PPP ini jika ada dalam BN pun tak menambah, tidak ada pun tidak mengurang!

PAS pula dengan pimpinan Musyidul Amnya sering kali campur tangan dalam urusan Presiden parti. Semua orang tak betul. Dia seorang sahaja yang betul. Tetapi dia cakap Melayu pun tak betul. Ada sahaja yang terkurang huruf bila berkata! Maaf, bukan sindir orang Kelantan tetapi sebagai pemimpin perlu tahu cakap ibunda yang betul!

Ini ke tokoh yang jumpa dengan Presiden EU? (sumber Harakah majalah ubat kuat!). hehe.. Setahu saya, EU cuma kesatuan, tidak ada presiden. Yang ada Presiden untuk Majlis Eropah (European Council) dan Presiden  untuk Parlimen Eropah (European Parliment). Kesian ahli -ahli PAS ini. Terpaksa mengangkat begitu tinggi taraf pemimpinnya walhal mereka tahu pemimpinnya itu tidak kemana atau sekurang-kurangnya seperti Tun Dr. Mahathir yang sering menjadi berita sensasi di Dunia Barat semasa mengepalai Kerajaan Wawasan.

PAS akan terus berkecamuk selagi Nik Aziz mencampuri urusan parti. Isu EGM pun sudah nampak bahawa kredibilitinya hanya ada di Kelantan Darul sampah. Uztaz Azizan sendiri pun pertikaikan rasional EGM ini. Negeri - negeri lain juga bersikap berkecuali. Dimana pengaruh Tok Guru yang dilaung-laungkan itu?

PKR parti muda yang terkenal dengan moral pemimpin yang rendah. Sama ada di pucuk atau di akar, semuanya ada 1001 masalah. Kalau ROS semak betul -betul tentang perjalanan mesyuarat agung di cabang -cabangnya ( bahagian), kemungkinan besar parti ini akan diisytihar haram dan tak sah kerana tidak mematuhi kriteria pertubuhan terutama di Kedah seperti Padang Serai !

Secara keseluruhannya, sistem pemerintahan ala dinasti yang diguna pakai oleh DAP sangat -sangat efisien. Walaupun hanya ada 2 keluarga sahaja yang menentukan corak dan sosio-politik DAP iaiatu keluarga Uncle Lim dan Bai Singh, setidak - tidaknya isu kontroversi dalaman sangat minimum.

Walaupun ada kepala gangster dan pusat hiburan seperti salah seorang exco Selangor dan pengamal fahaman cauvinis dan fasis seperti ahli-ahli parlimennya, DAP terus kekal berkuasa dan sering kali pengerusinya mengambil tempat Ketua Pembangkang di Dewan Rakyat yang sekarang ini pening kepala untuk menghadapi perbicaraan kes liwatnya.

Tahniah Orang Melayu kerana pandai sungguh bermain politik 24 jam tanpa henti!
Ekonomi pun dah semakin hanyut..
Pendidikan dengan meritrokrasi pun turut hanyut..
Kasihan...


1 ulasan:

kelambuharimau berkata...

cayalah bro..dengan semangat yang kau ada mampu untuk kita sama pertahankan negara tercinta ini dari pembangkang yang tak tentu arahtuju tu